Ki minősül székhelyszolgáltatónak?
Az a személy, aki üzletszerű gazdasági tevékenységként az adózó megbízásából gondoskodik az adózó üzleti és hivatalos iratainak munkaidőben történő átvételéről, érkeztetéséről, megőrzéséről, rendelkezésre tartásáról, valamint a székhellyel összefüggő kötelezettségek teljesítéséről, így különösen a cég székhelyéhez és a cégiratokhoz kapcsolódó hatósági kényszerintézkedések tűréséről.
Milyen adatokat kell bejelenteni székhelyszolgáltatással kapcsolatban?
A székhelyszolgáltató elnevezését, székhelyét, adószámát, e jogviszony keletkezésének és – határozott idejű jogviszony esetén – megszűnésének időpontját.
Mikor kell bejelenteni a székhelyszolgáltatás igénybevételét?
Újonnan alakult vállalkozásoknak a cégbírósági bejegyzéstől számított 15 napon belül, újonnan alakult egyéni vállalkozóknak a bejelentkezéssel egyidejűleg.
Már létező vállalkozás esetében a változás bekövetkezésétől számított 15 napon belül meg kell tenni a bejelentést. Ez az alábbi esetekre vonatkozik:
- Korábban nem vett igénybe székhelyszolgáltatást a vállalkozás, tehát most teljesen új szerződést köt.
- A korábban bejelentett székhelyszolgáltatásra vonatkozó adatokban változás következik be.
- A székhelyszolgáltatást 2017. január 1-je előtti szerződés alapján veszi igénybe, így korábban nem kellett erre vonatkozóan bejelentést tennie, de az adatokban változás következett be. (Tehát a változás miatt bejelentési kötelezettség keletkezik.)
Már létező vállalkozás esetében, ha a székhelyszolgáltatás 2017. január 1-jénél korábban kelt szerződésen alapul és nem következett be változás 2016. december 31-ét követően az adatokban, akkor a bejelentést 2017. szeptember 29-ig kell megtenni
Hol kell megtenni a bejelentést?
Cégbejegyzésre kötelezett adózóknak a 17T201T nevű NAV-os nyomtatványon, míg az egyéni vállalkozóknak a 17T101E-n.
Ha az adózó határidőben nem tesz eleget a bejelentésnek, akkor a NAV mulasztási bírságot szabhat ki.