Mi a teendő abban az esetben, ha online pénztárgépe meghibásodik?
A NAV honlapján közzétett szervizek listája ezen a linken elérhető.
Az előírások szerint, ha 15 napon belül nem sikerül a javítás, akkor a szerviz köteles csere-pénztárgépet biztosítani. Azon átmeneti időszakban, míg nincs működő online pénztárgép, a vállalkozás 15 napig adhat kézi számlát vevőinek. (A pénztárgépbe a javítás befejezését követő első tételként a kézi nyugtaadással és a cserepénztárgéppel bizonylatolt bevételt is be kell ütni külön megjelöléssel, vagy az erről utólag egy összegben készült gépi nyugtán történő feljegyzéssel, a bizonylatok megőrzése mellett.)
Átmeneti szabályozás szerint, az online pénztárgép üzembe helyezését követő meghibásodása esetén 2014. december 31-éig a hagyományos pénztárgép használatba vehető abban az esetben, ha a szerviz cserepénztárgépet nem tudott biztosítani.
A régi pénztárgép használatára természetesen csak a javítás ideje alatt van lehetőség úgy, hogy egyidejűleg az alábbiakról gondoskodik a vállalkozás:
A.) az üzemeltetőnek a pénztárgép meghibásodását be kell jelentenie a szerviznek, majd a bejelentés szerviz által adott egyedi sorszámát, illetve annak tényét, hogy a szerviztől pénztárgépe javítását kérte, rögzíteni kell a pénztárgépnaplóban.
B.) a szerviznek be kell jegyeznie a pénztárgépnaplóba, hogy a gépet javítási céllal elszállította.
C.) a szerviznek a cserepénztárgép hiányát szintén be kell jegyeznie a pénztárgépnaplóba.
Amennyiben a társaság több online pénztárgéppel rendelkezik, és bizonyíthatóan aránytalanul nagy terhet róna a szervizelt pénztárgép forgalmát egy másikba rögzíteni, csak abban az esetben alkalmazhatóak a fent leírtak.
2014. november 14.
Online pénztárgép karbantartása
A tájékoztatás nem minősül jogi tanácsadásnak, amennyiben további kérdése lenne, vegye fel irodánkkal a kapcsolatot.