2016. április 21.

Online pénztárgép – változó szabályok, új alanyok és határidők

Új előírás a pénztárgép akadálytalan működését korlátozó eseményekre

2016. április 2-tól a pénztárgép akadálytalan működését korlátozó eseményekhez kapcsolódó esetekben bizonylatolt bevételek szabályainak módosítása alapján a jövőben már utólagos rögzítésként kerül nevesítésre, ha pénztárgép útján nem kerülhet sor nyugta adására, mint például amikor:

  • az online pénztárgép meghibásodik,
  • az online pénztárgépet eltulajdonítják, vagy
  • az online pénztárgép megsemmisülésének, illetve
  • áramszünet van.

Ilyen alkalmakkor úgynevezett külön adóügyi napokat kell nyitni, majd az elmaradt összegek pénztárgépben történt utólagos rögzítését követően, az adóügyi napot le kell zárni. Az érintett összegek lehetőleg egy tételben, de – amennyiben pedig az összegek nagysága vagy egyéb körülmény indokolja – akár több nyugtán is rögzíthető.

Fontos változás, hogy a korábbi, a rendelet szabályainak alkalmazása alól történő felmentés, vagyis az ún. egyedi mentesítés 90 nappal korábbi benyújtási feltétele eltörlésre került. Az új szabályok szerint már elegendő, hogy a kérelem benyújtására csak az egyedi mentesítés lejáratát megelőzően kerüljön sor. Új szabály továbbá, hogy egyedi mentesítést lehet kérni a közfeladatot ellátó intézmény tekintetében is.

Új kötelezetti kör

A változásnak megfelelően nyugtaadási kötelezettségüknek 2016. szeptember 30-tól kizárólag pénztárgéppel tehetnek eleget:

  • a gépjármű-, illetve motorkerékpár-javítási, karbantartási, gépjármű-, illetve motorkerékpáralkatrész-kiskereskedelem tevékenységet végzők,
  • a vendéglátási- (kivéve a mozgó szolgáltatásnyújtási),
  • a szálláshely-szolgáltatási (kivéve a falusi szálláshely-szolgáltatási),
  • a kölcsönzési szolgáltatást végzők.

Továbbá a fenti időponttól lesznek kötelesek pénztárgéppel nyugtaadási kötelezettségüknek eleget tenni

  • a plasztikai sebészetek,
  • a tánctermi-, diszkó működtetési tevékenységet végzők,
  • valamint javítási-, illetve konditerem használati szolgáltatást végzők mellett a patyolatok egyaránt.

Éves felülvizsgálat – változó szabályok

A módosított új rendelet értelmében az éves felülvizsgálatot a pénztárgép üzembe helyezését, illetve legutóbbi éves szervizelését követő 1 éven belül úgy kell az üzemeltetőnek elvégeztetnie, hogy – a korábbi szabályokban foglaltakon túl – a szerviznek azt is ellenőriznie kell, hogy a pénztárgép működése, és annak körülményei megfelelnek-e a jogszabályi követelményeknek.



A tájékoztatás nem minősül jogi tanácsadásnak, amennyiben további kérdése lenne, vegye fel irodánkkal a kapcsolatot.
© 2002-2024 Brite Könyvelő, Tanácsadó Kft. | Kapcsolat | Adatvédelmi tájékoztató | Állásajánlat